Ditt ord i mitt hjärta – Maria Ahlriksson

Publicerad
Ditt ord i mitt hjärta

Ditt ord i mitt hjärta är en själavårdande andaktsbok med syfte att bygga upp och hjälpa dig att hitta en struktur när vardagslivet utmanar. Den tar sin början i livets stora frågor och leder dig sedan vidare i din egen livsberättelse, likt en manual att följa när livet kört fast. Vi står och slirar och undrar vart vägen och riktningen försvann – när vi till slut inser att det först gäller att backa för att kunna ta sig framåt igen. Det finns en väg vidare, igenom allt och trots allt.

Boken är skriven utifrån Maria Ahlrikssons egna erfarenheter som själavårdare, men också utifrån hennes egen livskamp som påverkat stora delar av hennes liv. Ditt ord i mitt hjärta är väl förankrad i bibelordet och vill hjälpa dig att eftertänksamt reflektera över tro och liv. Den kan användas som den enskildes andaktsbok men också i grupp som ett gemensamt samtalsunderlag.

”Det är bara det som gått oss ur händerna – som gått oss förlorat – som kan återfinnas. Det är bara det trasiga, som kan läkas och tråcklas ihop på nytt.”

Maria Ahlriksson är pastor och samtalsterapeut med själavårdsinriktning. Hon arbetar också som lärare i själavård.

Läs mer och köp böckerna i webbutiken:
Ditt ord i mitt hjärta

Dela din tro med andra – Joel Jarbo

Publicerad
Dela din tro med andra

En introduktion i personlig evangelisation.

Med denna bok vill Joel Jarbo bjuda med dig att söka svar på frågan: Hur kan vi vinna människor för Jesus? Bokens syfte är att ge dig vägledning och undervisning i personlig evangelisation. Boken är inte en presentation av någon specifik kyrkoform utan en vägledning i hur vi kan dela vår tro med andra. På ett enkelt och läsbart sätt försöker han bemöta det stora behov som finns idag kring detta viktiga ämne.
Joels bön är att allt fler kristna ska upptäcka evangelisationens gåva, dess möjlighet och kallelse för var och en. Alla kristna är nämligen kallade till Jesu efterföljd och inbjudna att vittna om Guds storhet.

Till varje kapitel finns samtalsfrågor. Boken kan användas för självstudier eller som ett studiematerial i en cellgrupp/bönegrupp. I slutet av boken finns även sex praktiska övningar som kan användas under tiden som boken läses eller efter avslutad läsning.

Joel Jarbo (född 1981) är präst i Svenska kyrkan och arbetar i Kulla pastorat. Joel har erfarenhet av församlingsplantering och har arbetat flera år som skolpräst. 2018 tilldelades han S:t Ansgar och S:t Eriks stipendium för sin uppsats om evangelisationsbegreppet i Svenska kyrkan. Han bor i Kvidinge med sin fru och deras tre barn.

Läs mer och köp böckerna i webbutiken:
Dela din tro med andra

Almanackor för 2021!

Publicerad
Almanackor 2021

Äntligen finns alla almanackor för 2021 i lager!

Kerstin Svenssons konstkalender Ro för själen – med akvareller, oljemålningar, bibelord och visdomsord.

Helena Boberg Oscarssons almanacka Vardagsnära – med akvareller och vardagstankar.

Reine Jonssons Naturkalender med bibelord och unika svenska naturbilder.

Änglaalmanackan med vackra klassiska änglabilder.

Läs mer om almanackorna/kalendrarna i webbutiken:
Almanackor/kalendrar

365 bibelberättelser för barn

Publicerad
365 bibelaktiviteter för barn

Bibelberättelser och aktiviteter för årets alla dagar

* Problem
* Labyrinter
* Finn felen
* Prick-till-prick
* Rita färdigt och färglägg bilder
* Hitta tecknarens misstag

365 bibelaktiviteter för barn kan man börja med när som helst på året. Den är fylld med bibelberättelser från Första Moseboken till Apostlagärningarna. Barnen kommer att ha väldigt roligt när de försöker klara av den dagliga aktiviteten!

Läs mer och köp boken i webbutiken:
365 bibelberättelser för barn

Kommissarie Smart och fallet med den tomma graven!

Publicerad
Kommissarie Smart och fallet med den tomma graven
Kommissarie Smart tyckte det var spännande att få ett svårt fall men det här var verkligen en konstig historia.
Jesus hade blivit dödad och hans kropp hade lagts i en klippgrav. Så långt var alla överens. De hade rullat en stor sten framför ingången och ställt beväpnade vakter framför den. Ändå var kroppen försvunnen!
Häng med kommissarie Smart när han ger sig ut i Jerusalem för att utreda … FALLET MED DEN TOMMA GRAVEN!
Alla bevis som kommissarien undersöker i boken är hämtade från Bibeln. Bibelberättelserna finns samlade i vårt speciella ”Kommissarie Smart-dokument” som finns för fri nedladdning på Bornelings hemsida. I böckerna finns det QR-koder som leder dit så att du själv kan läsa om den allra första påsken och lära känna några av personerna som var med då.
I böckerna finns det också QR-koder så att du kan skriva ut gratis målarbilder. Måla och färglägg personerna som är med i Kommissarie Smart-böckerna!

Läs mer och köp böckerna i webbutiken:
Kommissarie Smart och fallet med den tomma graven – 4-7 år
Kommissarie Smart och fallet med den tomma graven – 8-11 år

Liten och viktig – Årets mest efterlängtade barnsångbok!

Publicerad
Liten och viktig
Sånger om att vara betydelsefull i världen!
När man är liten behöver man känna sig betydelsefull och förstå att man är bra som man är – att man är viktig. Vi ser olika ut och är bra på olika saker, och det är precis så det ska vara. Alla är vi oersättliga och var och en är ett mästerverk.

Liten och Viktig är en samling sånger som handlar om att vara trygg, älskad och viktig. Sångerna uppmuntrar varje barn att vara tacksam för den man är och att sprida ljus runt omkring sig. Den är fantasifullt och vackert illustrerad av Åsa Resman Appelgren och innehåller allt från äldre sånger till helt nyskrivet material.

Liten och Viktig är den perfekta presenten till det nyfödda barnet, till dopet, barnvälsignelsen eller födelsedagen. Sångerna passar både att sjunga hemma och i barngruppen. Boken innehåller 26 sånger.

Exempel på sånger:
Var inte rädd mitt barn, Det går en liten ängel, Tänk att du är du, Theos sång, Du omsluter mig på alla sidor, Det lilla ljus jag har, Om jag var en igelkott, Ett ljus vill jag va, Du är ok, Käre Gud, Tusen änglar, Ögonsten, Jag kan inte vad du kan, Det finns hundratusende stjärnor, Guds lilla solsken.

Samtliga sånger finns på CD-skivan som följer med boken och sångerna går också att streama via Spotify.

Läs mer och köp boken i webbutiken:
Liten och viktig

Guds väldigt bra idé – Om skapelsen och alla underbart olika människor!

Publicerad
Guds väldigt bra idé

En högaktuell bok om olikheter och alla människors lika värde. Alla är olika men lika bra!

Alla du ser är olika dig, men också lika dig. Vi ser olika ut, vi pratar olika och leker olika – men vi är alla lika värdefulla. I begynnelsen fick Gud en väldigt bra idé, och det var att han skulle skapa oss precis så.
Det här är berättelsen om hans idé – och hur du kan vara en del av den!

Upptäck också Guds väldigt bra idé genom den spännande aktivitetsboken som finns att köpa separat!

Läs mer och köp böckerna i webbutiken:
Guds väldigt bra idé – huvudbok
Guds väldigt bra idé aktivitetsbok

Mer än livet – Jonathan Westerling

Publicerad
Mer än livet

Jag heter Jonathan. Jag har en otrolig familj, en fantastisk fru och fina vänner. Jag har en svårforcerad optimistisk grundinställning, ett smittande skratt och en tro på en god Gud. Jag har också en obotlig elakartad hjärntumör. Detta är min historia.

”Hjärntumören har likt en katalysator tvingat mig att reflektera kring frågor om tro, Guds godhet, helande och om min egen död.”

”… oavsett vad som händer så vet jag att om jag lever så lever jag för Gud och om jag dör så dör jag också för Gud. Jag vet också att evighetens mysterium väntar. En vetskap och tröst att vila i. Något som är mer än livet.”

Läs mer och köp boken i webbutiken:
Mer än livet

Inspirerande böcker av Max Lucado!

Publicerad
Max Lucado

Två vackra coffee table-böcker fulla av inspiration, tröst och hopp!

Korset – Max Lucado

Korset. Det står i centrum för den kristna tron och är ett tecken på Guds kärlek och omsorg. En symbol för både död och evigt liv.
Max Lucado har ofta återkommit till korsets betydelse i sina texter och i den här boken finns ett urval av dessa texter samlade och presenterade tillsammans med enastående vackra fotografier.
Låt den här boken fungera som en påminnelse om korsets betydelse för dig. Låt texterna skänka frid, uppmuntran och tacksamhet åt både bra och dåliga dagar. Ha dessa ord nära till hands och återvänd till dem för att hämta inspiration och glädje i vardagens med- och motgångar.

Hopp – Max Lucado

Hoppet bär oss, leder oss och ger oss ny kraft även de mörkaste dagarna. Hoppet ger oss liv när allt känns övermäktigt.
Max Lucados texter har genom åren genomsyrats av hopp och i denna inspirerande bok finns ett urval av dessa texter samlade och presenterade tillsammans med vackert komponerade naturbilder.
Låt den här boken fungera som en påminnelse om att leva ett liv präglat av hopp. Låt texterna skänka frid, uppmuntran och tacksamhet åt både bra och dåliga dagar. Ha dessa ord nära till hands och återvänd till dem för att hämta inspiration och glädje i vardagens med- och motgångar.

Läs mer och köp böckerna i webbutiken:
Korset – Max Lucado
Hopp – Max Lucado